ناوی سورەتەکە :
ناوی ئەم سورەتە نراوە بە سورەتی (النَّملِ) لەبەر ئەوەی ناوی (النَّملِ) لە جگە لەم سورەتەدا نەهاتووە . (1)
ڕونکردنەوەی (المكِّيِّ والمَدَنيِّ) :
سورەتی (النَّملِ ) مەکیە (2) ، لەسەر ئەمە زیاد لەیەکێ لەڕاڤەکەرانی قورئان کۆدەنگی زانایانیان گێڕاوەتەوە (3) .
ئامانجەکانی ئەم سورەتە:
لەگرنگترین ئامانجەکانی ئەم سورەتە:
قسەکردن لەبارەی ئەو بەڵگانەی کەهەن لەبارەی تاک وتەنهایی خودا و توانا لەڕادەبەدەرەکانی ،وفەزڵ وچاکەی بەسەر بەندەکانیەوە (4) .
بابەتەکانی ئەم سورەتە:
لەگرنگترین بابەتەکانی ئەم سورەتە:
1- ئاماژەدان بەموعجیزەکانی قورئانی پیرۆز ، ئەوەش بەڕەوانبێژی وڕێک وپێکی وبەرزی مانە ومەبەستەکانی.
2- ڕونکردنەوەی سیفەتی باوەڕداران وپاداشتەکەیان وسیفەتی کەسانی خەسارەو مەند وسەرەنجامیان.
3- باسکردنی بەشێک لەبەسەرهاتی پێغەمبەر موسا سەلامی خوای لێ بێ.
4- باسکردنی بەسەرهاتی پێغەمبەر سولەیمان سەلامی خوای لێ بێ لەگەڵ هودهوددا ، ولەگەڵ مەلیکەی سەبەئو گەلەکەی.
5- باسکردنی بەسەرهاتی پێغەمبەر ساڵح سەلامی خوای لێ بێ لەگەڵ گەلەکەیدا .
6- ئاماژەدان بەبەسەرهاتی پێغەمبەر لوت سەلامی خوای لێ بێ لەگەڵ گەلەکەیدا .
7- ڕونکردنەوەی بەڵگەکانی تاک وتەنهایی پەروەردگار ، وبەتاڵ وپوچەڵکردنەوەی دینی موشیرکان وهاوبەش بڕیاردەران وبەندایەتیان بۆ خوداکانیان ، وئەو گاڵتە جاڕیەیی کەخەریکی بوون.
8- هەواڵدانی قورئانی پیرۆز لەبارەی گەلای پێشوەوە ، وسەلماندنی ئەوەی قورئان باڵادەستە بەسەر هەوو کتێبە ئاسمانیەکانەوە .
9- کۆتای هێنان بەسورەتەکە بەباسکردنی هەندێ لەنیشانەکانی ڕۆژی دوایی ، وهەندێ لەمەشهەدەکان وڕوداوەکانی نێوی ، سەرەنجام و ئەوانەی بەدرۆیان دەزانن.
(1) بڕوانە: ((بصائر ذوي التمييز)) للفيروزابادي (1/348)، ((تفسير ابن عاشور)) (19/215). وەهەندێ ئەسەر هەن لەهاوەڵانەوە کەئاماژە دەدەن بەم ناوە . بڕوانە: ((الدر المنثور)) للسيوطي (6/340).
[2] بڕوانە: ((تفسير ابن جرير)) (18/5)، ((الوسيط)) للواحدي (3/368)، ((تفسير ابن عطية)) (4/295)، ((تفسير أبي حيان)) (8/206).
[3] وە لەوانەی کە کۆدەنگی زانایانیان گێڕاوەتەوە: القرطبي، وأبو حيان، والفيروزابادي، والبِقاعيُّ، وابن عاشور. بڕوانە: ((تفسير القرطبي)) (13/154)، ((تفسير أبي حيان)) (8/206)، ((بصائر ذوي التمييز)) للفيروزابادي (1/348)، ((مصاعد النظر)) للبقاعي (2/332)، ((تفسير ابن عاشور)) (19/215).
[4] بڕوانە: ((التفسير الوسيط)) لطنطاوي (10/296).